petek, 20. maj 2011

Po trasi teka na Ratitovec

Iz Železnikov po cesti skozi Dašnico do Podlonka, od tam pa naprej po gozdnih poteh na Prtovč. To po kilometrih znese 2/3 celotne proge za tek na Ratitovec, a na Prtovču se "pravi" gorski tek šele začenja. Če se spomnim svojih nastopov, ki niso bili bogvekaj, klanci mi pač ne gredo, a neko časovno razmerje le prikažejo, torej: za končni čas 1 uro in dobrih 25 min sem rabil do Podlonka okrog 25 min, prav toliko pa s Podlonka do Prtovča, skupaj okrog 50 min. S Prtovča do cilja pri koči na Ratitovcu sem rabil še okrog 36 min. Za primerjavo, lani sem tekel ekipno le s Prtovča na Ratitovec s časom 33 min.
Pred par leti smo že enkrat nekaj napletali okrog tega, kateri tek je težji, Ratitovec ali Grintovec. Potem sem se enkrat (2009) udeležil teka na Grintovec in ko sem s časom 1:47:47 prispel na vrh, je bila prva izjava: "Vem odgovor! Ratitovec je absolutno težji!"
Verjetno marsikdo meni drugače, možno je celo, da se bom tudi jaz ob naslednjem naskoku na Grintovec premislil, vendar: na Grintovec daš v določeno, progi primerno prestavo in stalno enakomerno melješ proti vrhu. Ratitovec zahteva stalno menjavanje ritma. Začetna ravnina in (pre)hiter začetek, plačevanje davka že v prvih klancih...do Prtovča se ravninski deli in klanci stalno menjavajo.
In spet pogled nazaj: kako smo prvo leto, ko smo selili štart v Železnike, iskali možne variante prehoda s Podlonka do Prtovča. Kaj vse smo takrat prehodili...In proga naj bi bila 12 km dolga z 1200 m višinske razlike. Uspelo je pa le in mislim, da je trasa lepa, čeprav težka.
Na Prtovču pa zaigra srce pravim hribolazcem. Od dveh variant, ki vodita iz vasi proti vrhu, smo se odločili za levo, na Poden. Za pohodnike sta markirani obe enako, uro in pol,  je pa leva preverjeno nekoliko daljša, a (zame) tudi lepša.
Danes sem bil na trasi do Prtovča in nastal je šopek zelenih fotografij . Zadnje so s telefona...baterija, itak.

Ni komentarjev:

Objavite komentar