ponedeljek, 18. november 2013

Planinski vodniki PZS in še kaj...

Planinska založba...številni zemljevidi, planinski vodniki, plezalni vodniki itd.
Vse pa v planinski Spletni trgovini!

Doma imam veliko zemljevidov. Ko sem par let nazaj lomastil po območju VKP, sem si omislil karte tistega konca. Ko smo se kvalitetno izgubljali po Golteh, Smrekovcu in tam okoli, sem se ponovno založil z zemljevidi tega področja itd.,...pravzaprav bi lahko s pravim zemljevidom geografsko pokrival skoraj vsak košček Slovenije. Karto Škofjeloško in Cerkljansko hribovje pa itaq vsakih par let kupim novo, ker je stara izrabljena. Pred leti, ko sem prvič krenil peš iz Škofje Loke čez hribe v Železnike (po južni varianti, čez Lubnik do Zaprevala, pa v Rovte in potem skozi Smolevo v dolino)*, nisem s sabo vzel drugega kot karto (niti pijače). Tako v vsakem trenutku najbolje veš, kje si, kaj se nahaja na levi in kaj na desni, najbolje si zapomniš pot in kasnejše povezave...tega sedaj z GPS-om ni več...vodi te mašina, v resnici pa nikoli ne veš, kje v resnici si in brez mašine drugič nimaš šans, da najdeš pot. Ja, isto je, če se kam pelješ: vklopiš garmina, v resnici pa pojma nimaš, kje si.

Zgodbica o tem, kako je naneslo, da sem se podal peš iz Škofje Loke v Železnike
V prejšnem odstavku sem nekaj napisal o poti in medtem sem se spomnil, kako je sploh prišlo do tega. Tega je sicer že (verjetno) 20 let nazaj (lahko bi pobrskal in našel celo točen datum, pa nima veze), pa vendarle: včasih sem zjutraj (kakšno soboto ali nedeljo) šel na AP v Železnikih in se z busom odpeljal v Sorico ali na Soriško planino, takrat so te povezave še delovale, in potem šel peš čez Ratitovec nazaj v dolino. Enkrat stojim na postaji, kar se pripelje bus iz Železnikov proti Škofji Loki. Tokrat je bil tisti za dol preje kot tisti za gor. Klik v glavi: kaj pa če spremenim načrt? Pičim čez cesto in na bus za Škofjo Loko ter na pot spoznavanja novih krajev. 



Zadnjič sem po naključju naletel na vodnik po Škofjeloškem in Cerkljanskem hribovju, ujel 50% popust (do 15. novembra je bil, kot izdelek tedna) in sedaj ga imam. Zanimiv je opis območja, ki ga zajema vodnik: včeraj, ko sem štartal v Škofji Loki (Puštal), bi po "ljudski logiki" vsaj Sv. Andrej in Ožbolt ter Osolnik spadali k Škofjeloškemu hribovju... ampak ne, so jih že dali polhograjcem. V vodniku so hribi nad Sorškim poljem (od Križne gore vse do Jošta in Špičastega hriba, ne pa tudi nadaljevanje preko Mohorja in naprej proti Ratitovcu).
Kakorkoli že, svoj izvod vodnika sedaj imam in moja stvar je, da ga čimbolje izkoristim(va)...mislim, da se bo našla marsikatera dobra ideja za krajši izlet ali daljšo turo.
VKP ( in še marsikatera druga pot) pa še vedno čaka na realizacijo...čas kar nekam prehitro beži.

Izdelek tega tedna, od 14.11. do 21.11., s 25 % popustom lahko dobite knjigo avtorja Vikija Grošlja GOLA GORA, Nanga Parbat (8125 m)...


:

Ni komentarjev:

Objavite komentar