sreda, 23. marec 2011

Pain

Bolečina. Musklfiber.
Ha. Sem mislil, da starega znanca ne bom več srečal. Da je zgodovina. In res, resnega musklfibra nisem imel že par let.
Kaj sploh je musklfiber, kako in zakaj do njega pride, kako bi se ga dalo preprečiti oz. ga olajšati? Prebiram, pa si raziskovalci niti danes še niso enotni. Obstajajo različna mnenja, a enotno je le eno: "zapoznela mišična bolečina", ki se pojavi šele 24 ur po telesni aktivnosti in doseže vrhunec po 48- 72 urah, je posledica prekomerne dejavnosti, nečesa, kar telo ni vajeno in najlaže se mu izognemo z  redno vadbo in zmernostjo.
Več o tem  tukaj!
Ogrevanje in musklfiber!

Ponovno srečanje
Pa se mi je zgodilo. Unikatno. Ne kot posledica telesne aktivnosti same ampak kot posledica hudih krčev, ki so me spremljali lep kos opravljene ture. Krči so nekaj, česar se od mojega prvega SAM-a 2005 najbolj bojim, vsake toliko časa me kje rahlo opozarjajo, navadil sem se že, da imam na daljših tekih s sabo slanico, a tokrat sem na vse skupaj pozabil...
Če pogledam nazaj, mi postane jasno, da za soboto nisem naredil prav veliko, da bi se izognil krčem: mislim celo, da sem zadevo podcenjeval (prav tako, kot takrat SAM). Prva opozorila sem začutil že pred KT2...Da bi le kaj koristnega odnesel!
Pa zaradi bolečin nisem obtičal na kavču. Je prelepo vreme in narava čudovita. V nedeljo dopoldne 1,5 ure na izy, popoldne 1 uro 20 min. Ponedeljek 1uro 15 min, torek isto. Vse v klanec, vse na izy. Danes pa malo hitreje, s Prtovča čez Poden na Ratitovec (ne morš verjet, sem zaspal na klopci v majici s kratkimi rokavi za dobre pol ure), pa na Razor nazaj.
Tako kot pravi o tem Arthur Lydiard: pričakujete lahko tudi nekaj težav: bolečine okrog kolen, boleče trebušne mišice in seveda boleče mišice nog. Če vas bolijo kolena, skrbite, da bodo ves čas topla, posebej jeseni in pozimi, trenirati pa nikakor ne nehajte ob prvem neugodju. Tudi boleče mišice nog najbolje pozdravite tako, da - morda nekoliko lahkotneje- trenirate naprej. Zaradi dolgotrajnega silovitega dihanja in teka navzdol lahko bolijo trebušne mišice. Nikar ne mislite, da se je lahko navaditi na vzdržljivostni tek. Za nekatere pomeni hudo preizkušnjo, toda vsak, kdor trenira redno in vztrajno, na koncu spozna, da lahko z dokajšno lahkoto neprekinjeno teče tudi 30 km...
Čeprav nas strokovnjaki že približno 100 let učijo, da so krči posledica dehidriranosti in izčrpanja elektrolitov, pa nam novejše raziskave  (klik) ponovno dajo vedeti, da v resnici zelo malo ved(m)o...

Ni komentarjev:

Objavite komentar