ponedeljek, 3. oktober 2011

Teža in šport

Nekateri imajo preveliko težo in bi radi hujšali, spet drugi mislijo, da so prelahki in bi radi na teži pridobili. Veliko je govora o idealni teži, meni pa se zastavlja vprašanje, kaj to sploh je,idealna teža. Ali imajo idealno težo tisti "zobotrebci", vrhunski tekmovalci na dolge proge ali npr. smučarski skakalci? Je idealna teža tista, ki jo imajo igralci v kolektivnih "borilnih" športih, kot so rokomet, košarka ali hokej? Tam igralec mora imeti maso, sicer ga odpihne...Ali je morda idealna teža tista, ki jo matematično s formulo izračunavajo "strokovnjaki"?
So idealne manekenke, ki štejejo za ideal lepote, v resnici pa spredaj nič, zadaj nič in daleč od lepega...?
Kaže na to, da je idealna teža individualna zadeva, najbolj odvisna od športa, s katerim se nekdo ukvarja. Pa tudi to velja le za vrhunske športnike, ki jim je ukvarjanje s športom edino v življenju.
OK., tudi rekreativni tekač lažje preteče neko razdaljo, če ne nosi s sabo odvečne teže, a so še drugi dejavniki...

Moj primer
Najprej malce v zgodovino: moja običajna teža okrog 76 kg se je v času služenja vojaščine spustila na 72 kg pri višini 184 cm. Nato se je počasi začela vračati in je obtičala na okrog 78 kg. Tako je bilo leta, sprememb ni bilo niti potem, ko sem pričel z rekreativnim tekom (pri dobrih 30 letih). Ko sem se potem pri 37 letih zaposlil pri sedanjem delodajalcu, sem pričel s terenskim delom. Pravi brezplačni fitnes: kvihtanje, stopnice z obremenitvijo...teža je šla (menda na račun mišične mase) na 82 kg in to je stalnica že 10 let. Spremembe ni niti po daljših (ultra) tekih, običajno je nekaj dni po tekmi celo za kg ali dva višja.Sem pa včasih po kakem "podvigu" že izgubil več kg na račun tekočine, a to hitro pridobim nazaj. Kolikšen je moj % maščobe ne vem, ker ga nikoli ne kontroliram. Ne znam pa si predstavljati, kako bi svoje delo opravljal z idealno maratonsko težo okrog 70 kg (raje malo pod)...
Tista teža, ko včasih za koga rečemo, da bi ga lažje nosili kot poslušali, je pa že drugo področje...hm, upam, da nisem kdaj med tistimi...   

Ni komentarjev:

Objavite komentar