petek, 11. marec 2011

Črpalka

Včasih kak droben dogodek ali bežno srečanje deluje na nas asociativno in nam da povod za razmišljanje, prebudi se radovednost...

Dogodek
Vsake toliko časa me pot zanese v kako lekarno (tako tudi danes), običajno priložnost izkoristim še za merjenje krvnega tlaka. Sistolični je pri meni stalno rahlo povišan, diastolični pa nizek. Današnje izmerjene vrednosti niso prav nič odstopale, 143/73. Lekarnar pregleda izpis, "ja, zgornji je res malce visok, če piješ več vode, se ti lahko kmalu spusti..." in mi vrne listek. Čez čas pa očke na peclje, mi ponovno vzame listek: "koliko je utrip...46...kaj takega pa takole sredi popoldneva še nisem videl...a si ti kak hud športnik??"
Jaz pa: "Hud ne, športnik pa ja."

Že brskam
Normalen srčni utrip pri odraslem človeku je čez dan 60- 100 udarcev na minuto, ponoči je nižji.
Na netu se dobi veliko o krvnem tlaku in o srčnem utripu. Veliko je o vzrokih, nevarnosti in preprečevanju oz. zdravljenju visokega krvnega tlaka. Veliko je tudi o normalnem srčnem utripu, o utripu v mirovanju in gibanju ter o znižanem srčnem utripu športnikov.
Danes pa sta mojo pozornost pritegnila predvsem dva:
  1. Prvi govori o stresu in boleznih srca ;
  2. Drugi je obsežni članek o srčnem utripu v mirovanju , objavljen lani oktobra na Tekaškem forumu (članki).

1 komentar:

  1. Ta teden naredim test za SU v mirovanju, verjetno me ne bo več šokiral po teh nekaj letih spremljanja. Sede sva nekje na istem, tudi proti koncu dneva :)

    OdgovoriIzbriši