nedelja, 28. januar 2018

Lep januarski tekaško pohodniški vikend

 Všeč mi je vreme, kakršno je. Kdor ima rad sneg oziroma kdor ga rabi za svojo dejavnost, ga ima dovolj. Tudi jaz ga imam dovolj oziroma toliko, kolikor ga rabim.
 Danes smo se tudi v Železnikih prebudili v megleno jutro. V Selški dolini to sicer ni nobena redkost, a največkrat se začne šele konec Studena v smeri proti Škofji Loki. Danes zjutraj smo jo imeli in prvo vprašanje, ki se pojavi je: kako visoko bo treba, da pridem ven. Odgovor izbrskam iz dveh opcij:
a) vreme v Sorici je sončno; 
b)  spletna kamera Ratitovec, nameščena v vasi Kališe mi je po pregledu videnega razodela, da je meglena meja nekje na višini 750 m. (Sedajle, ko pišem, se itak nič ne vidi...ponoči je vsaka krava črna...Čez dan je lahko kar uporabna zadeva).

 Ta teden sem bil morda celo nadpovprečno aktiven, glavni cilj pa je bil Sv. Križ...prejšnji vikend, dvakrat skozi teden (sreda in četrtek) ter potem še v soboto. Zanimala me je ena polomljena smreka na Površnici, pa sem naredil ekskurzijo skozi Kališe čez Sv. Križ in Površnico v Dražgoše ter Jelenšče, do stare cerkve in nazaj v dolino. Dobrih 12. Popoldne sva z Romano (in Taro) dodala še nekaj sprehodnih kilometrov po Dražgošah...sonca ni nikoli dovolj!

pot+slikce




  Zato sem se danes odločil za drugo smer: čez Kres do Novaka po stari trasi UPT, nadaljevanje po LPP do lovske koče na Toli (Prtovč), povratek za Draboslovico... Te variante se mi zdi, da že nekaj časa nisem šel, je pa lepa pot. Na Prtovču je vse zaparkirano, totalna gužva, cesta do lovske koče na nekaterih delih živ led, ostalo pa blato (kljub temu je tudi pri koči polno parkirišče), nekateri z avtomobili  rinejo še naprej od koče, a imajo potem lahko tudi probleme: pri obračanju se jih je že več vkopalo v sneg in so morali iskati traktorsko pomoč. Torej: zakaj pa ne peš? Jaz na vrhu danes sicer nisem bil, dejstvo pa je, da sem na svoji poti migal veliko več kot bi, če bi štartal iz Prtovča na Ratitovec. Pa tudi če bi šel iz doline na vrh, ne bi bilo nič novega, ne prvič in zagotovo ne zadnjič. Ampak tega danes (običajni) ljudje ne počnejo več...važno je osvojiti vrh, četudi se pripelješ na zadnjih 5 minut hoje.
 Ne bom več filozofiral, tule so tehnikalije...Dobrih 16 km, jurja in sto višincev...




 Hmmmm...imam občutek, da me naprave hočejo ogoljufati pri razdalji. Na sumu imam "waiting for GPS" območja. Tega niti ni tako malo. Je to možno?

 Sončno nedeljsko popoldne sva potem z Romano izkoristila za še eno ekskurzijo na relaciji Kališe- Sv. Križ- Površnica- Kališe v skupni dolžini 4 km pa pol...ja, izkoristimo sonce, kadar je!

 Dvodnevna matematika: 12+3+16+4,5=35,5 km

 Vsaka zgodba ima najmanj dva različna pogleda!

Tek

Včasih sem bil predvsem cestni tekač. Vedno sem se pritoževal, da v Železnikih, v tako zaprti dolini, nimam kje teči. Kamorkoli grem, so naokrog sami bregovi. Lahko se valim edino po prometni cesti...dokler me ne "diskvalificira" kak voznik. Sedaj sem se sam bolj kot ne izločil s ceste. Zadnja leta le še "trailam". In, neverjetno, naenkrat sem vesel, da sem v Železnikih, ker imam tako neizmerne možnosti za tek. Kamorkoli, v katerokoli smer, povsod se pojavljajo neomejene trase...

Toda:
 1) Izgubljam na hitrosti. V redu, izgubljam tudi iz drugih razlogov. EMŠO, na primer, pravijo nekateri, da zna biti zelo pomemben dejavnik.
 2) Pri trailanju je veliko kombinacije teka in hoje. Jaz že prej nisem bil neki hudi gorski tekač...bolj "hodač". Ampak sem vseeno kar dosti tekel po ravnem in sedaj se včasih že sprašujem, ali sploh še znam teči? Ali sem sploh še sposoben preteči  npr. 10 km v kosu?
 Kaj če bi si končno spet nabavil ene prave tekaške superge in si odgovoril...?


  Delo, ekonomija, politika...aktualno dogajanje

 Dva malce drugačna pogleda, na katera sem naletel zadnje dni...vredna branja in razmisleka!

Podprto z nekaterimi podatki!
Fak filozofija Dušana Rutarja!



 Glasba

 Prejšnji teden sem končno dobil Skeleton tree. Zadnji album Nicka Cavea. Posnet in izdan po nesrečni smrti njegovega 15. letnega sina...Skoraj v celoti odigran tudi na njegovem ljubljanskem koncertu.
 Navadil sem se in navduševalo me je obdobje divje horde Grinderman, potem je prišel "Push the sky away". Tako drugačen, da skoraj šokira: kaj pa je sedaj to? Dolgo sem potreboval, da sem ga prepoznal, sprejel in se navsezadnje tudi navdušil, skeleton tree je le korak naprej.















...nadaljevanje prihodnjič, LP!





1 komentar:

  1. Lepi kraji. Me že mika, da bi kdaj prišla, da bi naredili eno skupno turo, če boš imel čas in če ti družba ne bo odveč.
    LP Draga

    OdgovoriIzbriši