nedelja, 5. marec 2017

Tekaška motivacija, lahko tudi v napravah

 O motivaciji za tek in rekreacijo je bilo prelitega že veliko črnila, na primer: o psihologiji za tekače- kako ostati motiviran , potem še ena o motivaciji za rekreacijo izpod peresa športne psihologinje, več prispevkov na portalu tek.si itd., itd....brskanje po netu pa da še veliko rezultatov.

 Začetnikom vedno dam nasvet, naj začnejo počasi in postopno. Predvsem je pomembno, da tekač tek zaznava kot veselje in užitek, ne pa kot "eno samo matranje". Začetno pretiravanje je že marsikoga zaustavilo in ga utrdilo v zmotnem prepričanju, da tek ni zanj.

 Pri izkušenih tekačih seveda obstaja velika razlika med lahkotnim joggingom in veliko željo prenekaterega tekača po dobrih rezultatih na rekreativnih tekmovanjih. V tem primeru je večkrat treba preiti iz cone udobja k garanju. Prav na tekmovanjih se vidi, da je takih garačev vse več in so tudi vedno boljši. Nekateri so pripravljeni zelo veliko vložiti v to, da bi bili hitrejši od konkurence.

 Včasih pa zgoraj omenjene metode psihološkega motiviranja ne zadostujejo. Včasih je dobro imeti kaj bolj oprijemljivega.

 Jaz sem sedaj našel motivatorja v napravi. Nekaj, kar večina uporablja, dodal pa sem aplikacijo, ki jo tudi mnogi uporabljajo. Pametni telefon in sports tracker. Merjenja pulza ne rabim, rad pa imam geografijo in na mojih poteh me vedno zanima razdalja. To sedaj imam, poleg tega pa še hitrost in fotoaparat, potem ko mi je tisti kapituliral in sem ga zabrisal v smeti. Vse v eni napravi. Novosti me vedno motivirajo, naj bo to spoznavanje novih tras v neznanem okolju, nova oprema...ali pa nova naprava.

  To me je gnalo, da sem ga preizkusil v četrtek, pa potem v soboto in spet danes. Nekaj mojih bolj priljubljenih tras je sedaj že "pod kontrolo". Vse so trail variante s konkretnimi klanci, kombinacija teka in hoje.  Fotografiranje mi sicer asociira na biatlon: najprej telesni napor, nato se je treba čimbolj umiriti za "dober strel". Pri nekaterih slikcah zato malce trpi kvaliteta.

 Trase sem razdeli na kroge (lap), da imam: 1) zabeležene dolžine posameznih odsekov na trasi in 2) da imam zabeležene hitrosti na posameznih odsekih, ki so si zelo različni: vzponi, spusti in vmesni tekaški deli.

Tule so vse tri trase z razpoložljivimi podatki:
Četrtek, 2. marec
Sobota, 4. marec
Nedelja, 5. marec

 Bliža pa se prva tekma: čez en teden, v nedeljo, 12. marca, se bo v Bazovici odvijal Kokoš trail. Prijavljen sem za 16 km...





  

LP,  vencelj


:::

Ni komentarjev:

Objavite komentar